Călătorim mult cu avionul, în scopuri turistice sau de business. Uneori se întâmplă însă ca zborul nostru să întârzie sau chiar să fie anulat. Motivele sunt diverse dar mult mai important este faptul că noi nu ajungem la destinație la ora programată, lucru care ne poate crea mari neplăceri. Ce putem face? Cum teleportarea nu a fost (încă) inventată, nu ne rămâne decât să ne cerem drepturile. Pentru că, da, în caz că nu știai, în aceste situații avem drepturi.
Dacă zborul tău este întârziat, dacă este overbooked (sunt mai multe rezervări decât locuri și compania aeriană te obligă să renunți la zbor), dacă este anulat sau dacă ajungi la destinație cu cel puțin 3 ore mai târziu decât ora anunțată, atunci conform unei Directive Europene din 2004, care are efecte la nivel de UE (cu efecte la nivel mondial – aplicându-se tuturor pasagerilor, indiferent de vârstă, sex, naționalitate sau prețul plătit pe bilet), Regulation 261/2004EC, ai dreptul la o despăgubire pentru acest lucru. Sumele pe care le poți primi ca despăgubire variază de la 250 până la 600 euro / pasager, în funcție de cât de mare era distanța călătoriei. Și anume:
250 euro pentru zboruri pe distanțe sub 1500 km
400 euro pentru zboruri pe distanțe între 1500-3500 km
600 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere de minim 4 ore)
300 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere între 3 și 4 ore)
Când poți primi compensația
Probabil te întrebi acum care sunt companiile aeriene cărora le poți cere aceste compensații. Păi… cam toate: cele înregistrate în UE, indiferent de zbor și destinație (de exemplu, Ryanair, Wizzair, Blue Air, British Airways, LOT, Austrian Airlines, Air France, KLM, Lufthansa, TAP, TAROM, etc) dar și în cazul în care zborul decolează de pe un aeroport din UE, chiar dacă compania aeriană cu care zbori nu este înregistrată în UE (de exemplu, Qatar Airways, Air Canada, Air Serbia, EL AL, Turkish Airlines etc, care decolează de pe un aeroport din UE, deci inclusiv spre România).
Când nu poți primi compensația
Sunt însă și cazuri în care nu ești eligibil pentru a primi această compensație. Situațiile respective apar atunci când:
- Ai fost informat despre anulare cu minimum două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută
- Ai fost informat despre anulare într-un termen cuprins între două săptămâni și șapte zile înainte de ora de plecare prevăzută și ți se oferă o redirecționare care să îți permită să pleci cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungi la destinația finală în mai puțin de două ore după ora de sosire prevăzută
- Ai fost informat despre anulare cu mai puțin de 7 zile înainte de ora de plecare prevăzută și ți se oferă o redirecționare care îți permite să pleci cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungi la destinația finală în mai puțin de două ore după ora de sosire prevăzută
- Operatorul de transport aerian poate face dovada că anularea este cauzată de împrejurări excepționale care nu au putut fi evitate, în ciuda adoptării tuturor măsurilor posibile (lovituri de stat, erupții ale vulcanilor, incendii, condiții meteo extreme).
Problemele tehnice nu se califică drept „împrejurări excepționale”, chiar și în cazul în care compania aeriană încearcă să-ți explice contrariul. Dacă sunt probleme cu avionul, atunci ești eligibil la despăgubiri.
Precizări importante
Poți face o solicitare și pentru zboruri mai vechi, operate cu până la 3 ani în urmă. Nu e musai ca zborul să fi fost foarte recent.
De asemenea, fac obiectul EC 261/2004 și cursele charter, prin urmare devii eligibil și pentru cazul în care-ți petreci concediul în Grecia, Turcia sau altă destinație „de vară”, operată de o cursă charter.
Unde se depun cererile
Cererile se depun la FlightClaim.ro online direct aici (cel mai rapid și sigur) dar și prin email la office@flightclaim.ro, prin mesaje pe pagina de Facebook sau prin Whatsapp la numărul 0746-937 941
De ce să apelezi la FlightClaim.ro ?
Sunt câteva motive bine argumentate pentru care ar trebui să apelezi la FlightClaim.ro atunci când îți întârzie zborul (sau ți se anulează):
- FlightClaim.ro are relații foarte bune cu companiile aeriene și trimite către acestea doar cazurile cu procentaj mare de eligibilitate. Dacă respectiva companie aeriană refuză să respecte directiva europeană, atunci FlightClaim.ro trimite dosarul în instanță cu echipele sale de avocați împotriva tuturor companiilor aeriene care sunt în culpă și întârzie sau refuză plata compensațiilor legale către clienții FlightClaim.ro
- FlightClaim.ro este o companie olandeză puternică, ce are un istoric solid în obținerea de claim-uri, fiind susținută de grupul Claims Corporations Network din Olanda. Compania FlightClaim și-a deschis birouri în multe țări din Europa, inclusiv în România.
- FlightClaim.ro are echipe de avocați specializați pe drept în aviație, atât în România cât și în Germania, Spania, Olanda și multe alte țări din Europa. Dacă o companie aeriană refuză să plătească pentru un client al FlightClaim.ro, de multe ori se ajunge în instanță sau la Organismele Internaționale de Supraveghere a Aplicării Regulamentului European, iar clientul nu are niciun cost pentru asta, compania FlightClaim.ro suportând toate costurile în instanță.
- Nu plătești nimic în avans dacă apelezi la FlightClaim.ro. Practic, procedura e următoarea: pasagerul trimite către FlightClaim.ro doar câteva documente și informații despre zbor, apoi semnează împuternicirea, după care FlighClaim.ro se ocupă de tot. Uneori poate trece un interval de 2-3 luni până se aprobă compensația de la compania aeriană, după multe negocieri cu aceasta. Doar în caz de câștig, FlightClaim.ro își oprește un comision dacă reușește să recupereze de la compania aeriană suma de bani cuvenită (250, 400 sau 600 euro), comisionul oprit fiind de 25% din sumă + 25 euro / poliță.
Add Comment