Dacă mergi iarna asta la schi în Sölden, vei avea parte de o surpriză: un nou teleferic. Odată cu inaugurarea Giggijochbahn se deschide practic telefericul monocablu cu 10 gondole și cu cea mai mare capacitate de transport din întreaga lume! Giggijochbahn este o operă de artă în ceea ce priveşte tehnologia telefericelor şi un monument arhitectonic. Dar mai ales imbatabil în ceea ce priveşte confortul pasagerilor.
Transportul a 4.500 de persoane pe oră deschide noi dimensiuni în ceea ce priveşte capacitatea şi confortul telefericului către Giggijoch, hotspot-ul răsfăţat de razele soarelui din staţiunea de schi Sölden. De la sosirea în staţia de la bază (1.362 m) până la punctul de coborâre pe munte (2.283 m) pasagerii se bucură de o îmbunătățire semnificativă a calității: locuri generoase, aer şi multă lumină în clădirile staţiilor, cabine de 10 persoane foarte spaţioase, suprafeţe mari de trafic foarte bine dotate, durată de deplasare mult mai scurtă, silenţiozitate precum şi intrări şi ieşiri la nivelul solului fără bariere.
Bine ai venit într-o nouă dimensiune!
Staţia de bază zveltă și elegantă, cu intrare sudică, adăposteşte un hol lung de 13 metri la nivelul solului, cu 8 puncte de vânzare şi cea mai modernă tehnică de accesare a informațiilor despre staţiunea de schi. Deasupra tronează intrarea, ce iese în evidenţă în mod spectaculos din linia verticală a clădirii, către care accesul este asigurat de două scări rulante şi două lifturi. Intrarea devine așadar accesibilă prin parcarea acoperită şi de pe pistă.
Transport rapid și liniște incredibilă
Noul teleferic Giggijochbahn transportă pasagerii în regiunea de schi cu o viteză maximă şi fără blocaje – şi toate acestea, datorită capacităţii impresionante de 4.500 de persoane pe oră în 134 de cabine cu o viteză de 6,5 m/s, cât şi a sistemului de acces foarte sofisticat. O dată cu îmbarcarea începe şi relaxarea. 20 de centimetri mai mult spaţiu faţă de cabinele comparabile de 10 persoane şi o silenţiozitate extremă a instalaţiei. Ultimele inovaţii din domeniul tehnologiei telefericelor, implementate pentru Giggijochbahn pentru prima dată prin liderul de piaţă în domeniu, Doppelmayr, fac posibil acest lucru. Cu 26 de stâlpi complet noi şi 2.650 m lungime oblică, ascensiunea durează doar 9 minute – pentru o diferenţă de altitudine de 920 de metri! Tot traseul este iluminat pentru siguranţa clienţilor şi dotat cu camere de supraveghere şi difuzoare.
„Level Walk In“ pe munte
O dată sosiţi în clădirea staţiei de pe munte, pasagerii simt pe propria piele beneficiile celei mai recente tehnologii. Zonele de intrare şi de ieşire sunt realizate pentru prima dată în forma unui os. Concret: zece cabine lipite una de alta pe o linie şi sunt gata pentru intrarea, respectiv ieşirea pasagerilor, similar unei garnituri de metrou. Acest model „Level Walk In“ facilitează accesul lejer, fără stres şi bariere către piste şi lifturi. Abia la sosire se remarcă întreaga dimensiune a acestei staţiuni de pe munte. Construcţia de oţel îmbrăcată în folie adăposteşte nu doar staţia, iar deasupra garajul gondolelor, ci şi un magazin cu articole sportive şi un depozit de echipamente de schi de cca. 250 mp fiecare. Mai confortabil de atât nu poate începe nicio zi de schi. Poți coborî lejer din teleferic încălțat în ghetele de iarnă, urca apoi cu scara rulantă sau liftul în depozitul de echipamente, unde vei încălța clăparii și schiurile. Pârtia e apoi numai a ta!
Un nou reper arhitectural în Sölden
În procesul de construcţie al telefericului Giggijochbahn s-a menținut o colaborare de succes. Arhitectul Johann Obermoser este resposabil, după proiectele telefericului Gaislachkoglbahn şi restaurantului gourmet ice Q am Gaislachkogl, şi de crearea noului teleferic Giggijochbahn. Şi astfel de o nouă atracţie arhitecturală a stațiunii Sölden. Corpul clădirii a fost pus în scenă de biroul Obermoser. Intrarea a fost înălţată la 13 metri şi completează astfel conceptul de staţie cu cea mai mică amprentă la sol. Centrul clădirii, zvelt, masiv, în formă de turn reprezintă o noutate în tehnologia telefericelor şi este un reper al regiunii. Intrarea înălţată dispare în spatele panoramei Alpilor Ötztaler. Oglindirea perspectivei creează iluzia imponderabilității. Efecte luminoase pot simula diferite stări de spirit pe fondul imaginii panoramice. Cu toate acestea, factorul service şi confort nu se lasă mai prejos. Două scări rulante fac legătura cu zona de îmbarcare conectată direct la pista de schi şi la parcare.
Gestionarea durabilă a energiei
Cele două stații – cea de jos și cea de sus – sunt încălzite printr-un sistem ecologic şi durabil, în spiritul managementului energetic al telefericelor Sölden. Staţia de jos dispune de o pompă de căldură cu apă subterană. Pe munte, un sistem de recuperare a căldurii cu schimbătoare de căldură şi două pompe de căldură cu aer, activare a miezului de beton şi încălzitor prin suflantă asigură funcţionarea prietenoasă cu mediul.
Upcycling: vechiul teleferic ajunge la cea de-a doua carieră în Hochoetz
Noul teleferic reprezintă deja a treia generaţie de ascensoare către Giggijoch. După aproape 37.000 de ore de funcţionare, predecesorul său şi-a trasportat pasagerii din Sölden pentru ultima dată pe 17 aprilie 2016. Lucru demn de remarcat în Sölden, căci instalaţia pusă în funcţiune în 1998 îşi va continua activitatea din iarna viitoare în staţiunea de schi Hochötz. Acolo va prelua rolul telefericului Ochsengartenbahn şi va creşte astfel capacitatea din staţiunea de schi Hochötz.
Add Comment