Numele proiectului, Pearl (“perla”), isi trage sensul de la activitatea cautatorilor de perle din zona, care a devenit, in timp, o adevarata industrie a Qatarului. Tara a fost unul dintre principalii exportatori de perle din Asia inainte ca Japonia sa introduca pe piata o varietate de perle mai ieftine. Dealtfel designul insulei aminteste de o perla imensa.
Prima faza a acestui proiect a inclus terminarea drumului care leaga insula de cea mai mare faleza de lux din lume – “La Croisette”, 3,5 km, un bulevard impanzit de buticuri de lux si magazine de brand. Cartierul Porto Arabia include 31 blocuri-turn care se intind de-a lungul unei lagune circulare care are o insulita centrala si un port in care incap pana la 750 de barci si iahturi. Pe lang acestea, mai sunt 400 de case, peste 6000 de locuri de parcare si spatii extinse pentru constructia de magazine, branduri renumite precum Giorgio Armani, Hugo Boss sau Roberto Cavalli aratandu-si intentia de a le detine.
Cand a fost expus, in 2004, costul initial al proiectului s-a ridicat la 2,5 miliarde de dolari. Se estimeaza ca, intre timp, costurile finale se vor duce undeva spre 15 miliarde. Nu-i problema insa, rezervele de petrol ale Qatarului par inepuizabile, in ideea ca emiratul a pornit cursa de ”egalare” a ”rivalului” Dubai.
Add Comment