Desi insulele inconjurate de ape limpezi precum cristalul si unde nisipul e fin si auriu, reprezinta destinatia ideala pentru cei care vor sa calatoreasca in locuri exotice, exista si cateva insule izolate, unde pericolele ii pandesc la tot pasul pe aventurosi.
Tristan da Cunha
Tristan de Cunha este de fapt un grup de insule ce apartine de Marea Britanie si care detine recordul pentru cel mai indepartat arhipelag nelocuit din lume. Cea mai apropiata zona de uscat de aceste insule de afla la 2816 kilometri, la est de Africa de Sud. Calatoria pana aici o faci pe cont propriu, dar chiar si asa ai nevoie de un certificat de la politia locala si de aprobarea Consiliului insulei.
Insula Bear
Insula Bear este cea mai sudica insula din arhipelagul Svalbard si apartine de acesta, in ciuda faptului ca se afla la o distanta de 240 de kilometri de restul insulelor. Desi de-a lungul timpului aici au existat cateva asezari omenesti, niciuna dintre ele nu a rezistat mai mult de cativa ani. Singurii oameni de pe insula Bear sunt angajatii statiei meteo Herwighamna. Daca esti tentat sa vii aici, s-ar putea sa te razgandesti din cateva motive: la o distanta de 180 de kilometri se afla epava unui submarin nuclear rus, mediul de aici este puternic radioactiv, iar stancile din zona sunt cat se poate de periculoase.
Bouvet
Bouvet este cea mai inaccesibila insula din lume si este recunoscuta pentru stancile sale abrupte. Ea se afla la o distanta de aproximativ 1600 de kilometri de Antarctica si pentru ca este in mare parte acoperita de gheata, iar vegetatia de pe ea consta in licheni si muschi, se poate spune ca flora de aici este antarctica. Daca vrei sa ajungi pe insula Bouvet, ai nevoie de acordul autoritatilor norvegiene si trebuie sa stii ca acesul pana aici se poate face numai cu elicopterul.
Stanca Bishop
Considerata de Guinness World Records drept cea mai mica insula din lume, pe ea aflandu-se o singura constructie, stanca Bishop este considerata de catre britanici un simbol national. Farul care se afla pe insula a fost construit in anul 1847, de catre ingineri englezi, dar a fost pus la pamant de catre valurile uriase din zona. Ulterior, inginerii au construit un alt far, care a fost dat in folosinta in anul 1858 si care este inca functional.
Add Comment