Citește și află cum poți redacta conținut SEO de calitate și cum poți ghida căutarea motoarelor specializate în cel mai favorabil mod pentru afacerea ta.
Orice experiență pe internet începe cu o căutare online?
Peste 93% din experiențele pe internet începe cu o căutare online, reprezentată de interogarea unui motor de căutare – în special Google pe baza anumitor cuvinte cheie. Afacerile de top sunt cele care ajung pe prima pagină a unui motor de căutare pentru că 75% dintre cei care caută online nu trec niciodată la cea de-a doua pagină afișată. Poziționarea pe prima pagină este rezultatul utilizării în mod eficient a tehnicii SEO.
Dacă deții o afacere în mediul digital, fie că este o platformă iGaming, precum Verde casino, un magazin cu produse alimentare sau o afacere cu diverse produse sau servicii, vei avea nevoie de SEO. Search Engine Optimization ajută afacerea să fie vizibilă online; un nivel de accesare ridicat în mod organic a afacerii înseamnă că textele și conținutul site-ului afacerii a fost optimizat excelent din punct de vedere SEO.
De ce este atât de important SEO pentru promovarea unei afacerii?
Modul de prezentare a afacerii este cartea de vizită a acesteia, de aceea, calitatea conținutului este esențială pentru atragerea de clienți. SEO de calitate înseamnă pentru afacere:
- Creșterea vizibilității și traficului organic a afacerii în mediul digital.
- Trafic continuu pe site.
- Creșterea nivelului de încredere a clienților în afacere.
- Consolidarea afacerii prin creșterea nivelului de recunoaștere a brandului.
- Surclasarea competitorilor.
Orice afacere are nevoie de trafic organic (peste 53% din traficul zilnic) care asigură noi clienți doar pe baza căutării online. Alternativa la traficul organic este reprezentat de traficul rezultat în urma plasării de reclame și publicitate în mediul digital. Diferența între textele și conținutul optimizat SEO și publicitatea plătită este dată de extinderea duratei de timp legată de atragerea de clienți.
În timp ce reclamele generează trafic doar pe perioda în care sunt active, textele SEO de calitate continuă să aducă noi clienți la mult timp după ce au fost publicate. Google, care deține 88.55% din piața de căutare online dispune de un algoritm SEO care se bazează pe 200 de criterii de ierarhizare a conținutului.
Principalele criterii sunt reprezentate de calitatea superioară a conținutului, de optimizarea paginii și de experiența oferită utilizatorului. De asemenea, contează și nivelul de optimizare pentru mobile, securitatea site-ului, linkurile interne și externe, precum și viteza de încărcare a paginii și nivelul de autoritate a domeniului.
Care sunt secretele realizării de conținut SEO de calitate?
Profesioniștii SEO care activează în acest domeniu au constatat o serie de provocări pe care trebuie să le rezolve atunci când își propun să “ducă” o afacere pe prima pagină în clasamentul Google:
- Lipsa de resuse – 14.9%
- Probleme legate de strategia abordată – 12.3%
- Procesele de scalare – 11.9%
- Armonizarea cu alte departamente – 10.7%
- Reducerile de buget – 10.5%
- Aprobările din partea managementului – 10.2%
- Probleme legate de modul de interacțiune cu clienții – 8.6%
- Chestiuni legale – 5.9%
Iar acestea nu sunt singurile provocări cu care se confruntă profesioniștii din industria SEO. Google schimbă în mod constant algoritmul SEO, ceea ce generează probleme de adaptare a conținutului la noile criterii impuse de acest motor de căutare. De asemenea, identificarea “anocorelor” corecte pentru link-urile interne reprezintă o altă provocare actuală pe această piață.
Pentru a reuși să realizezi conținut SEO de calitate pentru promovarea unei afaceri pe termen lung este necesar să:
- Identifici cele mai potrivite cuvinte cheie, care să nu se demodeze și să genereze trafic organic pe termen îndelungat;
- Utilizezi cuvintele cheie cât mai devreme;
- Plasezi linkuri interne;
- Găsești și să elimini erorile de tip 404 de pe site;
- Construiești backlinkuri relevante pentru nișa în care activează afacerea;
- Monitorizezi nivelul de performanță și progresul SEO și să analizeze SERP.
Conținutul creat pentru audiență și orientat în mod exclusiv către clienții afacerii, utilizarea unor fraze în care să se regăsească o gamă variată de cuvinte cheie și folosirea unei structuri care să faciliteze o experiență cât mai bună utilizatorului sunt alte secrete SEO care trebuie menționate.
Utilizatorii își doresc un conținut cât mai ușor de urmărit, de aceea, imaginile, infograficele și videoclipurile contribuie din plin la o poziționare superioară a conținutului în sistemul de căutare SEO.
Inteligența Artificială schimbă regulile jocului în materie de SEO?
Industria SEO generează venituri de aproximativ 50 de miliarde de dolari în 2023. Din punct de vedere al utilizării Inteligenței Artificiale în scopuri de SEO, căutarea vocală cu Siri sau alt asistent vocal înseamnă deja 20% din căutările online. Mai mult decât atât, ChatGPT și Google Bard sunt deja utilizate pentru crearea de conținut optimizat SEO.
Doar în 2023 peste 58% dintre cei care activează pe piața SEO și-au propus să utilizeze Inteligența Artificială pentru realizarea de conținut SEO. Pentru viitor se estimează că 8 din 10 realizatori de conținut SEO vor folosi AI și abilitatea de învățare a mașinilor pentru îmbunătățirea promovării online.
Cu toate acestea, oamenii vor continua să reprezinte resursa primordială pentru redactarea de conținut SEO pe termen lung. Așa că, orice afacere care se adresează oamenilor, va fi mai bine deservită de către alți oameni, nu de Inteligența Artificială.
Add Comment