wizzair
News Stiri TukTuk

Tu știi ce trebuie să faci pentru a primi până la 600 de euro compensație de la WizzAir în cazul zborurilor întârziate?

Chiar dacă este o situație extraordinar de neplăcută, întârzierea sau anularea unui zbor este un eveniment care ni se va întâmpla cel puțin o dată în viață fiecăruia dintre noi. Deja pierzi 1-2 ore până treci de sistemele de securitate ale aeroporturilor și de cozile de la frontieră, să primești vestea că mai ai de așteptat încă 3 sau mai multe ore până la îmbarcare nu poate decât să îți strice întreaga zi și, de multe ori, întreaga vacanță. 

Ai dreptul la despăgubiri și compensații în cazul întârzierii sau anulării zborului

Din fericire, există Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004 care stabileşte norme clare comune în ceea ce privește compensația pentru pasageri atunci când, din motive care nu țin de ei, zborul este anulat sau întârziat. Drepturile pasagerilor în caz de zbor întârziat trebuie tratate cu maximă seriozitate de companiile aeriene, iar pasagerii ar trebui să fie informați cu privire la acestea.

Puteți primi între 125 și 600 de euro în cazul zborurilor întârziate

Înainte de a lua orice măsură pentru a primi despăgubiri și compensații pentru situația neplăcută în care ai fost pus de compania aeriană, află la ce sumă ai putea să te încadrezi. După ce știi sigur câți bani trebuie să primești, ești liber să faci una sau mai multe reclamații WizzAir pentru a rezolva problema. În funcție de distanța zborului și timpul întârzierii, sumele pe care le poți primi variază astfel:

1. Zbor anulat pe o distanță mai mică de 1500 km

– Zbor de înlocuire oferit cu max. 2 ore întârziere: 125 de euro

– Zbor de înlocuire cu întârziere mai mare de 2 ore: 250 de euro

2. Zbor anulat pe o distanță cuprinsă între 1500 km și 3500 km

– Zbor înlocuitor cu întârziere de max. 3 ore: 200 de euro

– Zbor înlocuitor cu o întârziere mai lungă de 3 ore: 400 de euro

3. Zbor anulat cu distanța mai mare de 3500 km în interiorul UE

– Zbor de înlocuire oferit cu max. 4 ore întârziere: 200 de euro

– Zbor înlocuitor cu întârziere de peste 4 ore: 400 de euro

4. Zbor anulat la mai mult de 3500 km în exteriorul UE

– Zbor înlocuitor oferit cu o întârziere de max. 4 ore: 300 de euro

– Zbor înlocuitor cu o întârziere mai mare de 4 ore: 600 de euro

Care este cea mai ușoară metodă de a obține compensații în caz de zbor întârziat?

Un pasager obișnuit, fără cunoștințe juridice, ar putea să ignore situația neplăcută în care a fost pus și să „ierte” compania aeriană dacă primește un minim de confort sau o sumă mică de bani în schimbul unei atitudini înțelegătoare. Pentru a reuși să primești suma de bani corespunzătoare conform Regulamentului European, ai grijă să nu accepți niciun fel de cadou din partea companiei aeriene, indiferent în ce constă acesta. Acest gest va anula orice șansă de a primi banii care ți se cuvin.

Un alt lucru la care trebuie să ai grijă în astfel de situații este păstrarea tuturor dovezilor. Astfel, ai grijă să pui la loc sigur biletele de avion, bonurile fiscale, e-mail-urile și orice alte acte primite de la compania aeriană înainte și în timpul orelor petrecute așteptând următorul zbor. Vor fi utile pentru a demonstra disconfortul creat.

Desigur, există și cazuri în care nici compania aeriană nu este vinovată pentru întârzieri și anulări ale zborurilor. Un astfel de caz a fost recenta pandemia de Coronavirus care a dat peste cap transportul aerian în toată lumea. Din fericire, perioada în care poți verifica dacă situația ta se pretează pentru despăgubire sau compensație este de 3 ani de la data zborului, deci ai mai mult decât suficient timp pentru a rezolva problema.

Mai mult, dacă simți că nu ai timpul sau cunoștințele necesare pentru a formula o astfel de cerere și pentru a duce la capăt întregul proces de obținere a banilor poți apela la o firmă specializată, cum ar fi AirAdvisor. Juriștii angajați de astfel de firme sunt specializați pe speța în care te afli și se vor ocupa de toți pașii necesari obținerii banilor în locul tău. Demersul este gratuit, onorariul firmei fiind plătit doar în cazul în care aceasta reușește să obțină o compensație pentru tine (30% din suma obținută).

Tags
Booking.com

About the author

TukTuk driver

Urcă în TukTuk! Oriunde te duc!

Add Comment

Click here to post a comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ella icon
ella icon



Booking.com




Urmărește-ne pe Facebook!

Newsletter

Newsletter Form (#1)

Abonează-te la Newsletter-ul TukTuk!

Lumea e a ta!

Fii la curent cu cele mai recente noutăți și informații din zona de turism și călătorie!


Newsletter

Newsletter Form (#1)

Abonează-te la Newsletter-ul TukTuk!

Lumea e a ta!

Fii la curent cu cele mai recente noutăți și informații din zona de turism și călătorie!