Ai avut vreodată o vacanță pe croazieră? Vapoarele acelea imense, văzute în pliantele turistice cum străpung întinderile albastre, de cele mai multe ori exotice, ți-au stârnit vreun sentiment aparte? Nu, nu te speria: vremea Titanicului a trecut de mult – acum vasele de croazieră sunt foarte sigure (câtă vreme nu se îmbată căpitanul sau nu-și petrece orele de serviciu în compania ”folcloristelor”) și, mai mult decât atât, au devenit adevărate hoteluri all-inclusive care străbat mările și oceanele oferindu-le pasagerilor aceleași facilități pe care le oferă un resort cu ”de toate”. Ca să n-o mai lungim, nu mai fusesem niciodată într-o croazieră. Iar în cele ce urmează vom povesti despre prima croazieră TukTuk, una care s-a întâmplat să fie în… Caraibe.
Agenția de turism Agetur oferă cele mai interesante croaziere. Intră pe agetur.ro și descoperă ofertele 2017 pentru destinații de vis, precum Antarctica, Alaska, Panama, Caraibe și altele la fel de interesante
Una dintre cele mai cool croaziere oferite de Agetur la începutul acestui an a avut ca destinație Marea Caraibelor. Un traseu cu punct de plecare (și sosire) Republica Dominicană, opririle vasului Pullman Zenith vizând locuri paradisiace, cu nume de poveste: St. Martin, Antigua & Barbuda, St. Lucia și Barbados. Ideea de Cristofor Columb modern nu are cum să nu te cucerească. În 1492, navigatorul italian pleca din sud-vestul Spaniei, cu trei corăbii și cu intenția de a ajunge în Asia, dar… norocul lui (și al omenirii a fost altul). Nu insist acum pe povestea lui Columb – o găsiți pe internet – dar un lucru e cert: să ajungi prin locurile în care în urmă cu peste 500 de ani un nebun al mărilor a descoperit un continent, e un lucru care m-a emoționat cam ca atunci când m-am urcat pe Acropole și, având Atena la picioare, am simțit că gust un pic din pocalul cu nectar al zeilor.
Dar înainte de a pleca în călătorie, câteva lucruri despre vasul în sine. Compania Pullman își are cartierul general în Madrid, și-a început operațiunile la finalul anilor 90 iar în 2006, divizia de croaziere, Pullmantur Cruises, a fost cumpărată de compania americană Royal Caribbean Cruises, care zece ani mai târziu a vândut 51% din acțiuni unei alte companii spaniole, Springwater Capital. Pullmantur Cruises dispune în acest moment de patru vase de croazieră: Monarch, Sovereign, Horizon și Zenith. Pe aceasta din urmă am îmbarcat și TukTuk-ul, în Republica Dominicană (via Madrid), pentru aventura de șapte zile printre insulele din sudul Mării Caraibelor.
VIAȚA PE VASUL DE CROAZIERĂ
Nu mai fusesem într-o croazieră. În principiu, a te muta vreme de o săptămână cu tot calabalâcul unui excursionist într-o cabină aparent strâmtă, pe un vas care stă pe mare 80% din timp, îți poate conferi, apriori, un sentiment oarecum cețos. De aceea, voi încerca să redau exact cum stau lucrurile într-o astfel de situație, cu mici ponturi pentru cei care își doresc o vacanță într-o croazieră.
În primul rând, vasul e imens. Zenith e un vechi ”lup de mare”, care străbate apele din 1992, purtând în spate cele patru stele conferite de autoritățile mărilor. Îmbarcarea am făcut-o în portul Santo Domingo, capitala Republicii Dominicană, după un zbor de la Madrid, cu compania Wamos Air, ce operează în cadrul aceluiași grup. Avantajul este că fiind un charter ”dedicat” croazierei, predai bagajele în aeroport (Madrid, în cazul de față) și le găsești ulterior în fața cabinei. Procesul e lin și întreaga ”linie” de îmbarcare e simplă și bine pusă la punct. Înainte de intrarea pe vas ți se dă un card, care e ”pașaportul” tău pentru tot ce ține de croazieră: cu el intri și ieși, și, important, ți-l alimentezi cu bani pentru a plăti absolut orice e nevoie la bord (unde nu se folosește cash, cu excepția cazinoului).
Zenith poate acomoda 1877 pasageri, pentru care lucrează zi de zi nu mai puțin de 650 de membri ai echipajului, ce provin din peste 30 de țări. Între care și România, desigur, ba chiar am fost surprins să văd că din cei 17 români de la bord, trei erau chiar șefi: la HR, la Spa și la Securitate. Vasul are 207 metri lungime și 29 lățime, 47.255 tone și 12 punți. În fiecare zi primești în cabină un jurnal al activităților care se desfășoară în ziua respectivă pe el, cu toate informațiile de care ai nevoie.
Ce poți face pe un vas de croazieră? Cam ce faci într-un resort all-inclusive, doar că acesta plutește. Restaurante, cafenele, baruri, muzică live, entertainment de calitate în fiecare seară, discotecă, piscine, jacuzzi, animatori, jocuri (pentru cei mari și pentru cei mici), magazine, cazinou, bibliotecă, sală de fitness și… scuze dacă am uitat ceva, dar atâta vreme cât ești un leneș căruia îi place ca în vacanță să stea la soare și să o lălăie în decor marin într-un spațiu (ce-i drept, limitat) în care toată lumea are grijă de tine, o croazieră în decor exotic e curcubeu pe cerul existenței.
Zenith a plecat, așadar, din Santo Domingo, mai întâi către La Romana, localitate din Republica Dominicană, și a parcurs vreme de o săptămână un traseu caraibian cu următoarele opriri insulare: St. Martins, Antigua și Barbuda, St. Lucia, Barbados, după care a făcut cale-ntoarsă și a acostat în Santo Domingo, capitala Republicii Dominicane. În fiecare zi, vasul acosta în câte o insulă. Puteai să alegi dintre cele câteva excursii de diverse tipuri ce urmau a se face pe insula respectivă. Acestea durau 4-5 ore, te întorceai la bord și, în scurt timp, plecai către următoarea destinație. Excursiile erau organizate de Pullman Tours, prin urmare nu exista riscul să nu te întorci la timp și să plece vaporul fără tine (din acest motiv e recomandabil ca, în croazieră, să cumperi excursii de pe vas – sunt excelent organizate și oferă siguranță).
Nu am fost într-o croazieră pe un vas de 5 stele, prin urmare nu pot face o comparație. Cei care au fost, spun că serviciile și condițiile sunt net superioare, față de unul de 4, precum Zenith. Dar și prețurile pe măsură, adică aproape duble. Cu toate acestea, nu aș avea nici o nemulțumire vizavi de ce am trăit vreme de o săptămână aici. Mâncarea a fost bună (în special seara, poate prea repetitivă la micul dejun), băuturile incluse au fost foarte ok și, lucru de luat în seamă, pentru 5 sau 10 euro în plus pe zi, aveai acces la un nivel superior de branduri în privința băuturilor alcoolice. Cabina a fost spațioasă, curată iar entertainmentul la bord remarcabil (în fiecare seară e alt gen de spectacol, cu muzică și dans, susținute de artiști talentați – nu degeaba mulți dintre cei care cântă pe vase de croazieră ajung la un moment dat să facă o carieră interesantă și pe continent). Ca o altă sugestie pentru cei care pleacă în croaziere: nu luați niciodată cabine în partea din spate a vasului, fiindcă sunt lângă motoare și e posibil să fiți deranjați de zgomot atunci când vasul ”turează”. Nu am avut probleme cu răul de mare, tangajul a rămas în limite normale, dar, în mod evident, dacă știi că ai rău de mișcare, nu uita să iei cu tine medicamentele aferente (recomand Emetostop pentru rău de mare) și vei avea o vacanță fără probleme.
Și acum, să înceapă aventura: impresii din cele cinci insule vizitate în Caraibe, dintr-o inimă de pirat liniștit care și-ar fi dorit să simtă mai multă vreme savoarea fiecăreia dintre acestea dar, nu-i așa?, viața e făcută ca să călătorești, deci… ocazii vor mai fi.
Croazieră în Caraibe: 2 – Altos de Chavon, satul milionarului nebun
Croazieră în Caraibe: 3 – St. Martin, insula celor două țări
Croazieră în Caraibe: 4 – Antigua și parohiile ei minunate
Croazieră în Caraibe: 5 – Frumoasa St. Lucia
Croazieră în Caraibe: 6 – Barbados, dincolo de Rihanna
Croazieră în Caraibe: 7 – Santo Domingo, acolo unde începe Lumea Nouă
Croazieră în Caraibe: 8 – Instapics și alte fotografii
[…] America de Nord • Lumea lui Eddie • Pe apa […]
[…] America de Nord • Lumea lui Eddie • Pe apa […]