Spotted by Locals este o serie de ghiduri online (de tip, blog) și aplicații pentru telefoane mobile cu sfaturi la zi de la localnici din 64 de orașe din Europa și America de Nord disponibile în limba Engleză. Pentru mai multe detalii, am vorbit cu Andrei Alexandru Popa:
Zi-ne mai multe despre Spotted by Locals…
Este un altfel de ghid al orașului. Noi prezentăm informații de calitate, actualizate la zi și alese pe sprânceană. Țintim călătorii cu experiență, care evită atracțiile aglomerate și care își doresc să exploreze orașul asemenea unui localnic adevărat. Fiecare „spotter” sau selecționer este ales de către noi și chiar facem un efort să îi întâlnim în persoană în orașul lor. Cei pe care îi numim „spotters”, sunt oameni care trăiesc în orașul despre care scriu, vorbesc limba locală, scriu doar despre locurile lor preferate și își actualizează articolele la zi. Informațiile de pe blog-ul nostru sunt accesibile tuturor, blog-ul fiind gratis.
Pentru cei care doresc să aibă informațiile 100% offline, „în buzunar”, aplicația Spotted by Locals este disponibilă pentru fiecare oraș în parte, pentru platformele Android și Iphone la un preț asemanator cu cel al unei cafele în multe dintre marile orașe din Europa.
Cum s-a înfiinţat Spotted by Locals?
Ca doi dependenți de calătorii, frecvent frustrați de sfaturile evidente, turistice, impersonale și expirate pe care ei le-au găsit în diverse ghiduri de călătorie, Sanne (stânga) și Bart van Poll au lansat Spotted by Locals în 2008.
Început ca un blog experimental cu sfaturi „din interior” pentru Amsterdam, blogul are acuma 350 de localnici („Spotters”) în 64 de orașe din Europa și America de Nord, care scriu despre locurile lor favorite și își actualizează întotdeauna sfaturile la zi. Sanne și Bart aleg fiecare „Spotter” în parte și se întâlnesc cu toți în persoană în orașul lor. Alături de Sanne și Bart, mai contribuie la dezvoltarea proiectului și câte doi, sau uneori trei, ‘interni’ voluntari care sunt studenți și fac practică în cursul unei facultați (internship). În momentul acesta, unul dintre acei practicanți voluntari sunt eu, Andrei. Eu sunt masterand la Universitatea Aalborg din Copenhaga, unde studiez turismul.
Împreună, suntem de părere că experimentând orașele ca un localnic, înveți despre cultura și obiceiurile populației locale. Suntem convinși că o înțelegere mai bună a diferitelor culturi ar face lumea un loc mai bun. Noi credem că putem aduce o contribuție modestă în acest sens.
Mult mai importanți decât inițiatorii sunt pasionații noștri „Spotteri”. Acești dragi localnici care trăiesc în orașul despre care scriu, vorbesc limba locală și povestesc doar despre locurile lor favorite. În 2012 și 2014, noi am organizat câte o întâlnire pentru toți „Spotterii” noștri (citește mai multe).
Ce vă diferențiază de alte ghiduri de oraș?
- Localnici reali: Localnicii noștrii trăiesc în oraș și vorbesc limba locală, mai mult, acestia au un profil public cu o mică descriere care să vă ajute să decideți dacă să aveți încredere în sfaturile lor.
- Calitate superioară: Localnicii sunt aleși pe sprânceană și scriu doar despre locațiile lor favorite.
- Actualizat la zi: Toate articolele noastre sunt actualizate la zi și în pas cu sezonul, evident, oferim actualizări gratis și pentru aplicații.
- Imparțial: Localnicii nu acceptă nicio formă de compensație.
- Aproximativ 50% dintre utilizatorii noștrii sunt rezidenți permanenți sau temporari în orașele despre care sunt interesați.
Din câte știu eu și din câte am învațat contribuind la acest proiect, Spotted By Locals este un proiect oarecum unic. Chiar daca este mai de „nișă”, eu sunt de parere că acesta va crește în continuare datorită autenticitații sale. De asemenea, mulți dintre călătorii cu experiență (care au vizitat multe locuri poate și de mai multe ori), localnicii, sau cei care trăiesc o bună perioadă de timp într-un anumit oraș (pentru studii sau muncă), doresc să afle părțile oarecum ascunse ale orașelor, părțile locale. Recent, cu ajutorul companiilor aeriene de tip „low-cost”, din ce în ce mai mulți oameni călătoresc cu interese diferite față de dorințele turistice tradiționale (atracții principale, zone turistice de renume, etc.). Ei nu mai sunt interesați de evidentele atracții turistice, adesea scumpe și aglomerate. Ei doresc să cunoască, măcar în parte, lumea din spatele reflectoarelor, locurile unde merg localnicii.
Dacă vrei un logo cool pentru afacerea sau start up-ul tău, vizitează Logojoy, un online logo maker de calitate.
Add Comment