Europa Jurnal de bord

Ruxandra – Calator in jurul lumii. Ep. 2: Mykonos

Ruxandra Plesea lucreaza in turism si se descrie ca fiind o persoana careia, in primul rand, ii place sa descopere lucruri noi. " Poate de aceea ador calatoriile, arta culinara si sky diving-ul. Cei 5 ani de experienta i-am impartit intre agentia Marshal Turism si Get Travel, iar din toamna am preluat partea de turism din cadrul Alfa Travel unde sper sa fiu partenerul vostru pe tot ce tine de vacanta."

…inca din prima clipa m-am simtit atrasa de Mykonos, aceasta insula stralucitoare si plina de viata, asa ca vara trecuta mi-am propus sa-i fac o vizita. Am ramas placut surprinsa sa constat ca desi a fost frecventata de mai marile celebritati ale lumii ca Monica Belucci, Giorgio Armani, Quentin Tarantino, etc., localnicii sunt la fel de relaxati si de comunicativi cu toti turistii care le trec pragul.

mykonos1

Asta m-a bucurat si m-a facut sa inteleg mai bine prietenia neconditionata si ospitalitatea grecilor, care poate fi intalnita peste tot.

Cand am ajuns in Mykonos, pe la pranz, orasul era linistit, parca se pregatea pentru seara cand toate tavernele si cluburile erau readuse la viata si la zumzetul obisnuit al insulei, asa ca am profitat de ocazie si m-am cazat la un hotel care oferea o panorama superba, parca desprinsa din filmul Mamma Mia (care apropos, desi nu s-a filmat aici, ci in insulele Skiathos si Skopelos, cred ca ar fi avut niste cadre cel putin la fel de bune).

Cum nimic nu putea sa-mi strice buna dispozitie, am iesit sa profit de soare si de strazile care intre timp incepeau sa se aglomereze.

Prima oara am intalnit in plimbare morile de vant, care mi-au placut foarte mult.Sunt mari, albe si doar de decor. Desi, in urma cu multi ani, erau folosite pentru macinat produsele agricole. Sau cam ce cultivau localnicii.

mori mykonos
Spectaculoasele mori de vant

Unele mori sunt inca in stare buna, insa altele, odata cu trecerea timpului, si-au mai pierdut elicele sau chiar si mici parti din acoperisul din lemn. Dar nu asta e important, ci faptul ca se regasesc aproape peste tot si ofera un aer autentic insulei.

Spre inserat descopar Mica Venetie. Wow! Aici trebuie sa stai cand apune soarele! Creeaza un efect spectaculos pe peretii caselor, ca apoi sa-si urmeze cursul inspre adancurile apei involburate. Iti transmite un sentiment de unicitate! Este un loc romatic si sigur impresioneaza partenerul de viata!

Ca tot am precizat de Mica Venetie, este localizata in zona estica a portului si mai exact sunt niste case cu zidurile in apa, pe langa care trece o promenada. Aici este locul de unde am admirat asfintitul.

Mica Venetie

Noaptea a venit mai repede decat ma asteptam asa ca nu am apucat decat sa-mi iau o rochie alba, vaporoasa si am decis ca e timpul pentru o petrecere cum doar in Mykonos pot intalni. Drept dovada, pot spune ca in cluburile lor am gasit o atmosfera dezlantuita, foarte dezlanuita!

Nimeni nu mai tinea cont de nimic altceva decat de muzica, dans si cocktail-uri! Ahhh, iar un lucru extrem de interesant de stiut este ca Mykonos aduna persoane gay de prin toate colturile lumii, asa ca, desi admiram barbati extrem de atragatori, linistita imi vedeam de ritmul meu de dans – ei oricum erau luati!

Spre dimineata, cu sandalele in mana si cu talpile goale, ma racoream pe asfaltul aspru, iar briza care devenea din ce in ce mai puternica odata cu apropierea rasaritului soarelui imi umfla rochia si facea umbre voluptoase pe peretii caselor inca adormite.

Micul dejun s-a dovedit a fi, de fapt, la ora 12, dar ce mai conta, cand noaptea dinainte fusese atat de plina de oameni veseli, intimi in gesturi si fascinanti prin diversitate!

Dupa prea putin somn, parca nici mancarea nu mai avea acelasi gust, insa mirosul imbietor din tavernele grecesti a reusit sa-mi trezeasca simturile asa ca repede mi s-a facut pofta de o salata tzatziki, asortata la o portie de calamari la gratar! Absolut delicios si usor!

Dupa masa, in timp ce-mi savuram cafeaua greceasca, am dat nas in nas cu un individ aproape cat mine de inalt si de doua ori mai lat! Cand eram pe cale sa-mi scap ceasca de teama, patronul restaurantului, foarte perspicace, m-a linistit si m-a asigurat ca este total inofensiv, dupa care l-a servit cu o portie regeasca de peste proaspat! Satul fiind, cand a terminat, si-a vazut mai departe de drum, intr-un ritm propriu, relaxat, in timp ce toti turistii il fotografiau frenetic! Da, este vorba de mascota, vedeta insulei Mykonos, pelicanul Petros!

Vedeta insulei Mykonos: pelicanul Petros!

Legenda spune ca in urma cu mai bine de 40 de ani, un pescar a gasit un pelican ranit in urma unei furtuni. Acesta l-a luat, l-a ingrijit pana cand si-a recuperate puterile. Drept recunostinta, pelicanul nu a mai plecat de pe insula si a devenit un membru important printre localnici. Ca dovada, atunci cand s-a stins din viata, mykonienii au purtat doliu dupa el. In prezent, pe insula sunt 3 pelicani care hoinaresc fara nici o teama de turisti iar pescarii, din respect si afectiune ii hranesc cu cel mai bun peste adus la mal in ziua respectiva.

Aceasta insula, desi multi o catalogheaza ca fiind de lux, este mai degraba un loc in care te simti bine, nestingherit, cu libertate in exprimare si in dorinte, toate acestea fiind imbinate perfect de casele albe grecesti si de strazile pline cu taverne care te imbie la voie buna si relaxare deplina!

Rezerva o vacanta in Mykonos in aceasta vara, AICI —> http://vacante-chartere.ro/avionul/destinatii/435-mykonos

Booking.com

About the author

TukTuk driver

Urcă în TukTuk! Oriunde te duc!

1 Comment

Click here to post a comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ella icon

Booking.com

Urmărește-ne pe Facebook!

Newsletter

Newsletter Form (#1)

Abonează-te la Newsletter-ul TukTuk!

Lumea e a ta!

Fii la curent cu cele mai recente noutăți și informații din zona de turism și călătorie!

Newsletter

Newsletter Form (#1)

Abonează-te la Newsletter-ul TukTuk!