In momentul in care iti incepi vacanta, in special daca e una ce se desfasoara intr-un hotel de tip all-inclusive (dar nu numai), ai pretentia sa primesti o camera cat mai buna. Cat mai confortabila, cu vedere cat mai la mare sau la munte, cat mai calduroasa (iarna) sau mai racoroasa (vara). Hotelurile pot fi destul de pretentioase in legatura cu cei carora decid sa le faca o oferta la standarde mai ridicate. A fi o celebritate sau un personaj important ajuta adesea, dar banalii muritori trebuie sa faca eforturi pentru a obtine ceea ce cauta. Si, daca la turci mai merge pe alocuri cu deja celebra banconota de 10 euro strecurata in pasaport, in alte tari s-ar putea ca acest gest sa nu fie interpretat ca atare.
Deci ce faci ca sa obtii o camera mai buna? Ai mai jos un ghid al celor mai bune tehnici de obtinere a unei “upgradari”, din fericire fara costuri suplimentare.
Vino tarziu
Logica unei cazari cat mai tarziu posibil (trebuie insa sa faci dovada ca ai deja rezervare) este aceea ca, daca exista camere dragute disponibile, hotelul va tine de ele in speranta ca le va vinde. Daca ajungi mai tarziu (in jur de 7-8 seara), hotelul poate fi mult mai dornic sa renunte la camerele respective, intrucat devine clar faptul ca ele vor ramane vacante peste noapte. Anunta insa din timp ca ajungi tarziu pentru a nu-ti fi anulata rezervarea.
Vino devreme
Asta poate suna ciudat dupa cele scrise mai sus, dar afacerea aceasta a “upgradarilor” nu este o stiinta exacta. Prin “devreme” facem referire la faptul de a ajunge la hotel dupa-amiaza (in jurul orei 3) pentru a-ti asigura o camera mai buna. Asta pentru ca in jurul acelei ore, majoritatea oaspetilor care si-au petrecut noaptea dinainte in hotel vor fi plecat deja, in timp ce majoritatea urmatorului lot de vizitatori, nu a ajuns inca. Asta inseamna ca persoana de la receptie poate fi mai putin grabita si are mai mult timp la dispozitie sa analizeze cererea ta pentru eventuala camera cu vedere la mare si baie proprie.
Fii manierat
Poate ca batem moneda pe un lucru evident evident, dar pana la a fi politicos e cale lunga. Personalul de la receptia hotelului trebuie sa faca uneori fata unor clienti incredibil de prost crescuti, asa ca tu poti parea un adevarat far al politetii intr-o mare de turisti scosi din minti si care-si aroga mult mai multa importanta decat ar fi necesar. Dar tine minte sa nu exagerezi, astfel incat sa devii excesiv de prietenos sau sa incepi sa pari nesincer. O alta optiune este aceea de a astepta sa-ti formulezi cererea pentru atunci cand persoana de la receptie tocmai a terminat cu cineva nepoliticos, tocmai pentru a-ti scoate si mai mult in evidenta bunele maniere.
Motiveaza pentru ce meriti o camera mai buna
Gandeste-te la niste motive bune pentru care meriti o “upgradare”. Spune-le ca sarbatoresti o ocazie speciala cum ar fi o aniversare sau o zi de nastere sau ca ai mai fost in locul respectiv cu multi ani in urma. Sau recurge la o minciuna scoasa printre dinti si spune-le ce calatorie de cosmar ai avut sau alta povestire care starneste oftaturi – poate li se va face mila de tine si iti vor da ceea ce tu crezi ca meriti. Doar ai vazut Filantropica: “mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste pomana”. Ok, glumim… pe undeva.
Arunca ceva de genul cum ca vrei sa revii acolo in fiecare an
Mentioneaza ca vrei sa-ti faci un obicei anual din vizita pe care le-o faci la acel moment si ca asta e prima oara cand stai in hotelul lor. Oaspetii care revin cresc numarul vizitatorilor hotelului respectiv, asa ca ei vor dori sa te mai vada acolo. Deci ce alta modalitate mai buna ar avea pentru a-ti face sederea memorabila decat sa-ti ofere camera cu candelabru de la ultimul etaj?
Fa-te cunoscut
Daca esti un turist frecvent si stai in mod regulat la acelasi hotel, fii sigur ca toti stiu asta. Fa-te cunoscut tuturor, incepand de la hamal pana la conducere, dar cel mai important este sa te cunoasca personalul care iti face rezervare de fiecare data. Este foarte probabil ca daca beneficiezi de “upgradare” intr-o anumita imprejurare, cei de la receptie iti vor da aceeasi camera eleganta la fiecare vizita ulterioara.
Add Comment